2010. március 26., péntek

Nagy szörfmárkák alkonya?

A "nagy" szörfmárkák vergődnek. Az elmúlt 3 évben olyan nevek kerültek nehéz pozícióba, hogy az már ijesztő. 
Először kimúlt a HiFly (pedig a 80-as évektől folyamatosan működött). 
Aztán 2008-ban megingott az F2. 2009-ben nem sokat lehetett róluk hallani, idén áprilisra kihoztak egy teljes választékot (a www.f2.com is működik) - van új versenyzői gárdájuk, de közel sem akkora és olyan kaliberű, mint korábban, még Dunkerbeck idejében. És ha jól látom, weblapjuk szerint már magyar képviselet sincs (a T&T - jogosan - a Fanaticra koncentrál)!
Én a Mistralt is ide sorolom, hiszen több mint 20 éve vannak jelen, de idénre már csak Anders Bringdal segítségével tudták összekapni magukat - mondjuk neki nem jött be a saját (A+B) márka, de sikeresen átülteti most a Mistralhoz. Talán Jonas Ceballos (SimmerStyle) csatlakozásával visszakerülnek eredeti helyükre, akit mint korábban írtam, a Fanatic rúgott ki.

A Fanatic és a BIC sikeresen vészelte át ezt a nehéz időszakot, de a feltörekvő márkák nyomása nem enyhül. 
A kisebbek (Drops, Tabou, Lorch, RRD, Exocet) gyorsan reagálnak az igényekre, a dizájnt komolyan veszik, ifjú titánokat küldenek harcba, akik lelkesedésükkel 3 ember helyett dolgoznak. Sokszor azonban úgy érzem, náluk hiányzik a tapasztalat, a gyártástechnológiát másra bízzák, és inkább a külsőre és a marketingre mennek.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Vevőink küldték

Sikeres a szponzorprogram, azaz már el sem kell mennem snowboardozni, és nem kell a Raven pr fotóira támaszkodnom, ha jobbnál jobb képeket s...